Kayıt Ol / Giriş Yap

Giriş Yap

Şifremi Unuttum Aktivasyon Kodu

Şifremi Unuttum


< Geri Dön

Aktivasyon Kodu


< Geri Dön

Henüz üye değilsen:

Kayıt Ol
Ana Sayfa

Bebeğim Büyüyor / Beslenme

AAA

Besin Piramidi

Besin Piramidi


Besin piramidi, biraz eski moda görünebilir ancak ailenizin hangi besinlerle beslenmesi gerektiğinden emin değilseniz bu piramit size bazı faydalı bilgiler sağlayabilir. Piramidin bölümleri, yetişkinlerin her gün yemesi gereken besinlerin farklı gruplarını temsil etmektedir.

Bazı beslenme gerçekleri :

Protein kasları inşa eder. Vücudun protein depolayamaması nedeniyle, her gün protein almamız gerekir. Başlıca protein kaynakları, süt ürünleri, et, balık, yumurta, bezelye ve fasulyedir.

Karbonhidratlar, vücudun yakıtı olan enerjiyi sağlarlar. Karbonhidrat kaynakları ise makarna, pirinç, ekmek, patates, meyve, sebze ve yulaf lapasını içermektedir.

Yağ önemli bir enerji kaynağıdır ve vücudun belirli vitaminleri emmesine yardım eder. Çocuklar, yetişkinlerden daha fazla yağa ihtiyaç duyarlar çünkü çocuklar büyümektedir ve fiziksel olarak çok aktiftirler. Bazı yağlar ise diğerlerinden daha sağlıklıdır bu yüzden de çocukların besinlerini hazırlarken zeytinyağını seçebilirsiniz.

Mineraller, sinir ve kas işlevleri açısından hayati öneme sahiptir. Bebeğiniz için başlıca gerekli mineraller ise aşağıdaki gibidir;

Çinko –süt, et, ekmek ve diğer tam tahıllı ürünlerde bulunur.

Kalsiyum – süt ürünleri ve yeşil sebzelerde bulunur.

Demir – et, karaciğer ve yeşil sebzeler gibi birçok besinde bulunmaktadır. Birçok besinde mevcut olmasına rağmen, hızlı büyüyen çocukların yeterli demir alması çok zordur. Bu nedenle de, demir yönünden zengin bebek tahılları önerilmektedir. Demir, en kolay C vitamini ile emilmektedir bu yüzden de çocuğunuzun tahılına C vitamini yönünden zengin olan meyve püresi gibi bir şey eklemenizi tavsiye ederiz.

Vitaminler, çocukların büyümesi ve genel sağlığı için hayati öneme sahiptir.

A Vitamini gözler için gereklidir. Tereyağı, margarin, balık, ciğer, yumurta ve sütte bulunur. Meyvede (özellikle de turunçgillerde), etli ve zarlı kabuksuz meyvelerde, patates, sebze ve köklü sebzelerde bulunmaktadır. Yağlı balık (örneğin; somon) ve yemeklik yağlarda da bulunmaktadır.

Tabak modeli

Bol meyve ve sebze içeren çeşitli besinler yiyen çocuklar, herhangi bir beslenme takviyesine ihtiyaç duymaz.
Fakat besin piramidinin farklı bölümlerinden ne kadar besin yemeniz gerekir? Tabak modelini takip ederek bunun cevabını bulabilirsiniz. Tabak modeline göre tabağın 1/3’ü et ya da balık, 1/3’ü sebze ve 1/3’ü makarna, pirinç ya da patates içermelidir. Bir meyve tatlısı ile de yemeği sonlandırabilirsiniz :)


 

Yorumlar

Yorum eklemek için üye girişi yapmanız gerekiyor

Diğer Makaleler