Kayıt Ol / Giriş Yap

Giriş Yap

Şifremi Unuttum Aktivasyon Kodu

Şifremi Unuttum


< Geri Dön

Aktivasyon Kodu


< Geri Dön

Henüz üye değilsen:

Kayıt Ol
Ana Sayfa

Hamileyim / Beslenme

AAA

Emziren Anneler İçin Besinler

Emziren Anneler İçin Besinler

Emzirirken bir bakıma yemeğinizi bebeğinizle paylaşıyorsunuz çünkü yediğiniz her şey anne sütüne geçiyor. Bu yüzden hamileyken besleyici ve çeşitli besinler ile beslenmeniz ne kadar önemliyse, bebeğinizi emzirirken de bir o kadar önemlidir. Ancak biliyoruz ki genelde bunu söylemek yapmaktan daha kolaydır. Gün içerisinde saatler boyu emzirirken çeşitli besinler yemek sizin en önemli önceliğiniz değildir. Temel beslenmeniz muhtemelen ekmek, süt, yoğurt, meyve gibi sadece tek elinizle, ufak hazırlıklarla ve sıfır planlama ile hazırlayabileceğiniz diğer besinlerdir.

Fakat maalesef bu beslenme size ihtiyacınız olan enerjiyi vermez. Her ikiniz için de yeterince besin aldığınızdan emin olmak için uygulayabileceğiniz ipuçları şöyledir:

1. Siz ya da eşiniz yemek pişirdiğinizde çok miktarda pişirin ve dondurabileceğiniz bireysel porsiyonlarda dondurun. Böylece dolaptan çıkarıp ısıtması sizin için çok daha kolay olacaktır.
2. Ekmeğinizin üzerine tereyağından başka şeyler de sürün. Örneğin peynir gibi proteinler ya da yeşillikler de koyun.
3. Sebze çubukları – bu çubukları dolapta saklayın ve süzme peynir ya da fıstık ezmesi ile yiyin.

Gıda hassasiyetleri

Bebeğiniz, sizin her yediğinize reaksiyon gösterir. Klasik bir örneği şöyledir; eğer doğumdan sonra bağırsaklarınızı harekete geçirmek için çok fazla kuru erik yerseniz, bebeğiniz de ishal olacaktır. Eğer çok fazla fasulye, sarımsak ya da çok baharatlı besinler yerseniz, bebeklerde kaşıntı ya da karın ağrısı gibi bir reaksiyon geliştirebilir. Eğer bebeğinizin, yediğiniz bir şeye reaksiyon gösterdiğinden şüpheleniyorsanız bu besini birkaç gün boyunca beslenmenizden çıkartın ve reaksiyonun düzelip düzelmediğini görün. Bu besini tekrar yediğinizde, reaksiyona bu besinin neden olup olmadığını hemen bulabilirsiniz.

Gıda alerjileri

Ayrıca bebeğinizin inek sütü gibi belirli besinlere alerjisi olabilir. Eğer bir gıda alerjisinden şüpheleniyorsanız, çözümü tartışmak için çocuk doktorunuza danışın.  Öneri almadan beslenme düzeninizi değiştirmemeniz gerektiğinin farkında olun. Örneğin beslenme düzeninizden sütü çıkarmak, siz ve bebeğinizi kalsiyumdan yoksun bırakır. Yaklaşık altı ay boyunca yalnızca anne sütü vermek, bebeğinizde alerji gelişmesini engellemek için çok etkili bir yöntemdir.

Emzirme susatır.

Süt üretmek çok fazla sıvı gerektirir, bu yüzden bol bol su için. Susamayı bir rehber olarak kullanın. Her gün 10 bardak sıvı tüketmeyi kendinize hedef koyun ve her emzirmede bir bardak sıvı tüketmeyi deneyin. Kahve ve çay tüketimini azaltın, alkol tüketimini tamamen kesin. Bitkisel çaylar konusunda dikkatli olun. Bu konuyu doktorunuz ile görüşün.
Yemeklerde çay içilmemelidir çünkü çaydaki tanin, yemekte mevcut olan demirin gerektiği gibi emilmesini engelleyecektir.Bu da isteyeceğimiz bir şey değildir. Alkolsüz içecekleri, aromalı suları, meyveli içecekleri, likörleri ve diyet içeceklerini kısıtlayın çünkü bu içeceklerin şeker oranı yüksek olabilir. Enerji içeceklerinden uzak durun.

Her gün dört ana besin grubundan her birini içeren çeşitli ve sağlıklı besinler yiyin;

1. Sebzeler ve meyveler
2. Ekmekler ve tahıllar (en iyisi tam tahıllı olanlardır)
3. Süt ve süt ürünleri (en iyisi yağı alınmış ya da az yağlı süttür)
4. Yağsız et, tavuk, deniz mahsulleri, yumurta, baklagiller, çerezler ve tohumlar.

Ayrıca aşağıdakileri uygulayarak yağ, tuz, şekerli besin ve içecek alımınızı da kısıtlayın.

- Yemekleri az yağ, tuz ve şeker ekleyerek hazırlayın.

- Alışveriş yaparken ürünlerin etiketlerini okuyun ve az yağlı (özellikle de doymuş yağ oranı), az tuzlu ve az şekerli besinleri tercih edin.

- Eğer tuz kullanıyorsanız, iyotlu tuz tercih edin.

- Besinlerin  güvenli olmasını sağlamak için gıdaları alırken, hazırlarken, pişirirken ve saklarken dikkatli olun.

İyot

İyot, bebeğinizin büyümesi, zihinsel ve fiziksel gelişimi için önemli bir unsurdur. Düzenli olarak yağsız ya da az yağlı süt, tam tahıllı ekmek, yumurta, balık ve deniz mahsulleri gibi iyot içeren besinler tüketin. Emziren anneler için iyot içeren takviyeler önerilmez çünkü iyot içeriği ve takviyelerin kalitesi değişiklik gösterir.

D Vitamini

D Vitamini sağlıklı ve güçlü kemikler için önemlidir.

D Vitamini cildin güneş ışığına maruz kalması ile vücutta oluşur. Dolayısıyla her gün güneş altında zaman geçirmeniz önemlidir. Yaz saatinin uygulandığı aylarda, güneş ışığının güçlü olduğu 11.00 ila 16.00 saatleri arasında güneş altında olmaktan kaçının. 5-20 dakika boyunca gölgede kalın ve ‘’güneş’’ koruması kullanın. Bir şapka, koruyucu kıyafetler, güneş gözlükleri ve 30+ koruma faktörlü güneş kremi kullanın. Kış saatinin uygulandığı aylarda, vücudunuzun yeterli D vitaminine sahip olması için güneşte zaman geçirdiğinizden emin olun. D Vitamini, taze ve konserve balıklarda (ton, sardunya, somon, uskumru), yumurtada ve balık yağlarında bulunur. Bu besinler güneşten yeterli D vitamini alamayan kişilerce yenmelidir.

Şayet siz de;

• Koyu renk cilt tonuna sahipseniz (Koyu renk ciltlerin güneşten D vitamini alması daha uzun süre alır),
• Zamanınınızın çoğunu evin içerisinde geçiriyorsanız,

güneşten D vitamini anlamında yeterli oranda faydalanamıyorsunuz demektir. Bu yüzden D vitaminini yüksek miktarda içeren gıdalarla takviye yapmalısınız.

Takviyeler;

Dört gıda grubundan çeşitli besinler seçmek sizin gereksinimlerinizi karşılayacak ve takviye gerektirmeyecektir. Eğer herhangi bir vitamin, mineral ya da bitki takviyesi alıyorsanız doktorunuzun bundan haberdar olduğundan emin olun. En iyisi yalnızca doktorunuz ya da diyetisyeniniz tarafından önerilen takviyeleri almanızdır.

Tavsiye

Bazı kadınların, yemek hakkında bir diyetisyenden özel bir tavsiye alması gerekebilir. Aşağıdaki durumlarda bir diyetisyen ile görüşmeyi düşünebilirsiniz;

• Belirli besinlerin bebeğinizi etkilediğini tespit ettiğinizde
• Diyabet gibi yemenizi etkileyen bir sağlık sorununuz varsa
• Çok az yemek yiyen biriyseniz ya da yeme problemleri geçmişiniz varsa
• Vejetaryen ya da vegansanız
• 18 yaşında ya da daha küçükseniz

Emziren anneler için hızlı besleyici besinlerle ilgili bir ipucunuz var mı? Burada bizimle paylaşabilirsiniz.


 

Yorumlar

Yorum eklemek için üye girişi yapmanız gerekiyor
Mekiye Yavuz
Mekiye Yavuz 9 Eylül 2017
Bulgur çok faydalı ve gerçekten süt yapıyor arkadaşlar deneyin sizde

Diğer Makaleler