Kayıt Ol / Giriş Yap

Giriş Yap

Şifremi Unuttum Aktivasyon Kodu

Şifremi Unuttum


< Geri Dön

Aktivasyon Kodu


< Geri Dön

Henüz üye değilsen:

Kayıt Ol
Ana Sayfa

Hamileyim / Beslenme

AAA

Hamilelik Döneminizde Balık Yemek En İyi Seçenektir!

Hamilelik Döneminizde Balık Yemek En İyi Seçenektir!
Balık D vitamini, iyot ve selenyum gibi önemli vitamin ve mineralleri içerir. Omega-3 yağ asitlerini söylememize gerek bile yok. Bunlar hem bebeğiniz, hem de sizin için oldukça önemlidir.

Bu nedenle, hamileliğiniz süresince haftada bir ya da iki kez yağ açısından zengin balık tüketmeniz önemlidir. Taze veya dondurulmuş  olabilir.

Yüksek oranda cıva içeren balıklardan kaçının

Bebeğinizin sinir sisteminin gelişimini olumsuz etkileyebilecek oranlarda cıva içermeleri nedeniyle daha büyük balık türlerinin (köpekbalığı, karabalık, kılıç balığı, marlin kılıçbalığı, turuncu imparator balığı ve uzun gelincik balığı gibi) ve jeotermal sularda yakalanmış balıkların (alabalık) tüketimini iki haftada bir ile sınırlayın. Yüksek kadmiyum yoğunluğu nedeniyle midye ve istiridyenin de sınırlandırılması gereklidir.

Listeriya

Listeriya, bu bakteri türüne maruz kalmış gıdalar vasıtasıyla hamile kadınlara ve bebeklerine geçebilen, ölü doğumlara ya da prematüre doğumlara neden olabilen ölümcül bir bakteridir. Listeriya içermesi riski nedeniyle çiğ ve füme balıktan ve kabuklu deniz mahsullerinden de uzak durun. 

Eğer balık yemiyorsanız doktorunuza balık yağı takviyesi alma konusunda danışın.

 

Yorumlar

Yorum eklemek için üye girişi yapmanız gerekiyor
tuna ayberk köse
tuna ayberk köse 4 Ağustos 2017
balık çok faydalı besın kaynağı
tuna ayberk köse
tuna ayberk köse 4 Ağustos 2017
balık çok faydalı besın kaynağı
Mekiye Yavuz
Mekiye Yavuz 9 Eylül 2017
Ben yiyemiyorum kokusu beni perişan ediyor??

Diğer Makaleler