Kayıt Ol / Giriş Yap

Giriş Yap

Şifremi Unuttum Aktivasyon Kodu

Şifremi Unuttum


< Geri Dön

Aktivasyon Kodu


< Geri Dön

Henüz üye değilsen:

Kayıt Ol
Ana Sayfa

Hamileyim / Beslenme

AAA

Hamilelik Ve Beslenme

Hamilelik Ve Beslenme

Hamileyken iyi beslenmeniz bebeğinizin sağlıklı gelişimi için önemlidir. Ancak bu iki kişilik yemek zorunda olduğunuz anlamına gelmez. Ne kadar fazla yemeniz gerektiği ise kişiden kişiye değişir. Hamileliklerin çoğunda bir bardak süt, bir sandviç veya günde bir muzdan oluşan ekstra bir ara öğün yeterlidir.

Hamileliğim sırasında ne yiyebilirim?

Genellikle, normal beslenmenize devam edebilirsiniz. Bu çeşitli ve dengeli bir beslenme anlamına gelir. Böylece ihtiyacınız olan tüm besinleri alırsınız. Sağlığınızın iyi olmasının sonraki dokuz ay boyunca da çok önemli olduğunu unutmayın, bu yüzden gerçekten sağlıklı beslenmeye çalışın!

İşte beslenme biçimi ile ilgili akılda tutmanız gereken sekiz ipucu:

1) Tam tahıl yiyin. Kabızlık riskini azaltmak için çok lif içeren tam tahıllı ekmek yemeyi tercih edin.

2) Her öğünde meyve ve sebze yiyin. Uzmanlar, günde beş porsiyon meyve ve sebze, tercihen üç porsiyon sarı meyve/sebze ve yeşil yapraklı sebzeler ve iki porsiyon diğer besinlerden tüketmenizi öneriyor. Meyve ve sebzeler antioksidan, vitamin ve minerallerin yanı sıra karbonhidrat da içerir.

3) Bol miktarda protein alın. Protein bebeğinizin gelişmesi için önemlidir. Bu yüzden yağsız et, balık, tavuk, yumurta, fındık ve baklagilleri yeterince tükettiğinizden emin olun.

4) Sık sık balık tüketin. Balık bebeğinizin beyin gelişimi için önemli yağ asitlerini içerir. Balık aynı zamanda D vitamini, iyot ve selenyum gibi önemli vitamin ve mineralleri de içerir.

5) Süt ürünleri tüketin. Düşük yağlı süt ürünlerinde tam yağlı çeşitlerindeki kadar çok kalsiyum (bebeğin iskelet ve diş gelişimi için önemli olan) bulunur, yani az yağlı ürünleri tercih edebilirsiniz.

6) Listeriya içerebilecek yemeklerden kaçının. Listeriya, ona maruz kalmış gıdalar vasıtasıyla hamile kadınlara ve bebeklerine geçebilen, ölü doğumlara ya da prematüre doğumlara neden olabilen ölümcül bir bakteridir. Listeriya düşük sıcaklıklarda gelişir. Bu yüzden donmuş jambon, sosis gibi önceden pişirilmiş etler, füme ve çiğ deniz ürünleri, yumuşak olgunlaştırılmış peynirler ve süpermarket meze bölümlerindeki salatalardan kaçının. Ayrıca pastörize edilmemiş süt tüketmekten de uzak durun. Önceden pişirilmiş yemekler yerseniz, onları iyice kaynayana kadar tekrar ısıtın ve tüm taze gıdaları dikkatle yıkayın.

7) Bebeğinizin beyin gelişimi için yağa ihtiyacı vardır, bu yüzden az miktarda tereyağı, margarin ve yağ tüketin. 

8) Tercihen günde iki litre su için, aldığınız şeker ve tuz miktarına dikkat edin.


 

Yorumlar

Yorum eklemek için üye girişi yapmanız gerekiyor
bahar karabulut
bahar karabulut 25 Ağustos 2016
Yaklaşık 3 aylık hamileyim doru düzgün yemek yiyemiyorum önerileriz var mı?
özlem  kaya
özlem kaya 4 Ağustos 2017
çok doğru
Mekiye Yavuz
Mekiye Yavuz 9 Eylül 2017
Bol bol meyve yiyin ben öyle yaptım yada komposto şeklinde yapın ben çok faydasını gördüm

Diğer Makaleler