Kayıt Ol / Giriş Yap

Giriş Yap

Şifremi Unuttum Aktivasyon Kodu

Şifremi Unuttum


< Geri Dön

Aktivasyon Kodu


< Geri Dön

Henüz üye değilsen:

Kayıt Ol
Ana Sayfa

Hamileyim / Beslenme

AAA

Vejetaryen Beslenme Ve Hamilelik

Vejetaryen Beslenme Ve Hamilelik

Hamileyken farklı besinleri almanız çok önemlidir ve protein beslenmenizin önemli bir parçasını oluşturur. Protein, bir bebeğin gelişimi ve büyümesi açısından hayati öneme sahiptir. Vejateryen anneler içinse yeterli seviyede protein almak zor olabilir.

Etin yanı sıra sütten, peynirden, yumurtadan, soya sütünden, kahvaltılık gevreklerden, kuruyemişlerden ve bakliyatlardan protein alabilirsiniz. Bebeğiniz farklı protein türlerine ihtiyaç duyar, yani tüm bu yiyecek gruplarından geniş bir seçim yaparak tüketmeye özen gösterin.

Demir

Et yemiyorsanız, demir için faydalı kaynaklar kahvaltılık gevrek ürünleri, bakliyatlar, lifli yeşil sebzeler ve kurutulmuş meyvelerdir.

Kalsiyum

Süt ürünleri yemiyorsanız, kalsiyum takviyesi almanız iyi bir fikir olabilir. Bu konuda doktorunuzla görüşün.

Multivitaminli haplar

Vejetaryen olsanız da olmasanız da, her gün multivitamin hapı kullanmanız oldukça faydalıdır.  Eğer hamile kadınlar için üretilmiş takviyelerden birini seçerseniz, hapınızda önerilen folik asit ve D vitamini dozlarını almış olacaksınız. Yalnızca yiyecekler vasıtasıyla bu besin maddelerinde yeterli miktarları almanız zordur. Doktorunuz bu konuda sizi mutlaka yönlendirecektir.


 

Yorumlar

Yorum eklemek için üye girişi yapmanız gerekiyor

Diğer Makaleler