Kayıt Ol / Giriş Yap

Giriş Yap

Şifremi Unuttum Aktivasyon Kodu

Şifremi Unuttum


< Geri Dön

Aktivasyon Kodu


< Geri Dön

Henüz üye değilsen:

Kayıt Ol
Ana Sayfa

Hamileyim / Beslenme

AAA

Vitamin Ve Mineraller

Vitamin Ve Mineraller

Kalsiyum

Bir bebeğin büyümesi ve gelişimi için yüksek miktarlarda kalsiyuma ihtiyaç vardır. Bu nedenle günde yaklaşık 900 mg kadar kalsiyum almayı amaçlamalısınız. Bu, kabaca yarım litre süte ilave bir porsiyon yoğurda ya da biraz peynire eşittir. Sadece süt içerseniz, 750 ml süt 900 mg kalsiyum ihtiyacınızı karşılayacaktır.
Yüksek kalsiyuma sahip diğer bazı yiyecekler brokoli, ıspanak, beyaz lahana, sardalye, karides, yumurta ve taze fasulyedir.

Kalsiyum takviyesi, yalnızca süt ve süt ürünleri tüketmediğiniz durumlarda gereklidir.   

A Vitamini

A vitamini vücut için faydalıdır, fakat hamilelik süresince çok fazla A vitamini almamalısınız. Ciğer iyi bir demir ve A vitamini kaynağıdır fakat hamilelik süresince çok fazla yememeye dikkat edin.  

D Vitamini
D vitaminini balık tüketerek alabileceğiniz gibi güneş ışığıyla da alabilirsiniz. Bu nedenle hamileliğiniz boyunca direk güneş ışığından korunarak kısa sürelerle teninizin güneşe maruz kalması iyi bir fikirdir. 

Folik asit
Hamile kalmadan en az bir ay önce ve hamileliğinizin ilk üç aylık döneminde, kabaca günde 400 mikrogram olacak şekilde folik asit takviyesi (B9 Vitamini) almaya başlamalısınız. Folik asit bebeğinizin merkezi sinir sisteminin oluşumu için önemlidir ve bebeğinizin açık omurgalı ya da düşük kiloda doğma riskini azaltır. Folik asidi yeşil sebzelerden (ıspanak, brokoli ve yeşil lahana gibi) ya da kuru fasulyeden alabilirsiniz. Fakat bu besinlerden yeterli düzeyde tüketmek ve ihtiyacınız kadar folik asit almak zordur.

Multivitaminli haplar

Her gün multivitaminli bir hap almak en doğru karar olacaktır. Özellikle hamile kadınlar için tasarlanmış olanlardan birini seçerseniz, önerilen dozda folik asit ve D Vitamini almış olursunuz. 

Vitamin ve/veya besin takviyesi alırken daima doktorunuza danışın.


 

Yorumlar

Yorum eklemek için üye girişi yapmanız gerekiyor
tuna ayberk köse
tuna ayberk köse 4 Ağustos 2017
vıtamınler ğereksınımdır

Diğer Makaleler