Kayıt Ol / Giriş Yap

Giriş Yap

Şifremi Unuttum Aktivasyon Kodu

Şifremi Unuttum


< Geri Dön

Aktivasyon Kodu


< Geri Dön

Henüz üye değilsen:

Kayıt Ol
Ana Sayfa

Hamileyim / Spor

Hamileyken Spor Yapmak

Hamileyken Spor Yapmak

Hamileyseniz, spor salonuna gitmeyi bırakmanıza gerek yok, yalnızca eğitmeninizden fitness programınızı hamileliğinizin gelişimine göre ayarlamasını isteyebilir ve planlanan programı doktorunuzla paylaşabilirsiniz. 

Fitness rutinimde değişiklik yapmam gerekiyor mu?

Hem evet hem hayır. Egzersiz yapmanız hamileliğiniz süresince fit kalmanıza ve mükemmel görünmenize yardım eder, kaslarınız ne kadar güçlenirse vücudunuz büyüyen bebeğinizle o kadar iyi baş edebilecektir.

Ayrıca egzersiz olabilecek sırt ağrısı ve bacak krampları riskini de azaltmaktadır. Fakat özellikle hamileliğiniz ilerlediğinde egzersiz yaparken vücudunuzu dinlemelisiniz. Egzersizleriniz kendinizi iyi hissetmenizi sağlamalı, tersini değil !

Spor salonlarının çoğunluğu günümüzde ağırlık kaldırma ve aerobikten fazlasını sunmaktadır. Yoga ve pilates sınıflarının yanı sıra, anne adayları için özel egzersiz sınıfları da çoğu spor salonunda mevcuttur.
Yani egzersize devam edin, fakat vücudunuzu dinleyip ve egzersizlerinizde uygun değişiklikleri yapın.

Örneğin şunları yapmamalısınız:

  • İlk üç aylık döneminizden sonra, sırt üstü uzanarak yapılan karın hareketleri.
  • Bacaklarınızın bebeğinize çarpacağı bükme hareketleri.
  • Sert bir şekilde arkaya doğru eğilmeler. Omurganız bebeği yerinde tutmanıza yardımcı olur, sert şekilde arkaya doğru eğilmelerin ise tam tersi etkisi vardır.
  • Çömelme hareketleri.

Ağırlık çalışması

Hamilelik süresince ağırlık çalışmasına devam etmek iyidir, zedelenmelerden kaçınmak için iyi bir duruş oluşturun ve makinelere daha az ağırlık koyun. Kas yapmaya çalışmamalısınız, sahip olduğunuz kasları iyileştirmeye ve korumaya odaklanın. Eklem ve bağların hamilelik esnasında daha elastik olması nedeniyle gerinirken dikkatli olun. 

Aerobik

Pelvik taban egzersizlerine, duruşa ve uzun süreli gevşemeye odaklanmış ve hamileler için özel olarak tasarlanmış derslere katılın. Koşmak yerine olduğunuz yerde yürüme gibi düşük etkili seçenekleri tercih edin. Bebek üzerinde olumsuz etkilere neden olabilecek olan sıçrama hareketlerinden ve yüksek müzikten kaçınmaya çalışın.

Yoga

Özel hamile sınıfları, fiziksel yapınızı dengelemeye ve bebek için yer açmaya odaklanır. Pozisyonlar omurganızı güçlendirmeye, leğen kemiğinin hizalanmasına ve nefes almayı iyileştirmeye göre düzenlenir. Bu aynı zamanda doğum yaparken sakin ve güvenli kalmanızı da sağlar.

Eğer spor salonunuzda hamileler için özel sınıflar yoksa, eğitmeninize hamile olduğunuzu söyleyin, o size ne yapmanız gerektiğini söyleyecektir.

Pilates

Pilates dengenizi, duruşunuzu, koordinasyonu ve nefes alışınızı iyileştirmek için mükemmel bir egzersizdir ve hamile kaldıktan sonra da pilates yapabilirsiniz. Fakat sırt üstü uzanma ya da karın üstü uzanma gibi bazı egzersiz ve pozisyonlar hamile kadınlar için uygun değildir. Eğitmeniniz hareketleri size uyarlayabilir.


 

Yorumlar

Yorum eklemek için üye girişi yapmanız gerekiyor

Diğer Makaleler